Skiplinks

  • Tekst
  • Verantwoording en downloads
  • Doorverwijzing en noten
DBNL Logo
DBNL Logo

Hoofdmenu

  • Literatuur & Taal
    • Auteurs
    • Beschikbare titels
    • Literatuur
    • Taalkunde
    • Collectie Limburg
    • Collectie Friesland
    • Collectie Suriname
    • Collectie Zuid-Afrika
  • Selecties
    • Collectie jeugdliteratuur
    • Basisbibliotheek
    • Tijdschriften/jaarboeken
    • Naslagwerken
    • E-books
    • Collectie publiek domein
    • Calendarium
    • Atlas
  • Gebruiksvoorwaarden
    • Voorwaarden voor hergebruik
    • Disclaimer
    • Voor rechthebbenden
  • Over DBNL
    • Over DBNL
    • Contact
    • Veelgestelde vragen
    • Privacy
    • Toegankelijkheid

Informatie terzijde

Bzzlletin. Jaargang 26
Toon afbeeldingen van Bzzlletin. Jaargang 26

  • Verantwoording
  • Inhoudsopgave



Genre

sec - letterkunde

Subgenre

tijdschrift / jaarboek


© zie Auteursrecht en gebruiksvoorwaarden.

 

Bzzlletin. Jaargang 26

(1996-1997)– [tijdschrift] Bzzlletin– Auteursrechtelijk beschermd

Vorige Volgende
[pagina 2]
[p. 2]

[Nummer 246/247]

Voorwoord

In dit nummer van BZZLLETIN staat de relatie tussen beeldende kunst en literatuur centraal. De redactie vroeg een aantal beeldend kunstenaars en literaire auteurs uit om hun visie te formuleren op de vraag: ‘Waarom schrijven zo weinig literaire auteurs over contemporaine beeldende kunst, terwijl er in die beeldende kunst wél frequent wordt gereageerd op de hedendaagse literatuur?’

De achterliggende notie bij deze vraag was dat er in de literatuur weliswaar frequent aandacht is voor oudere beeldende kunst, maar slechts sporadisch voor de meest recente ontwikkelingen daarbinnen, zoals voor ‘nieuwe’ media als video- of installatiekunst. Daarnaast vroeg de redactie ieder van de schrijvers en kunstenaars naar hun visie op het specifieke karakter van beide media en naar de manier waarop zij zich op hun eigen terrein beïnvloed wisten door literatuur, cq. beeldende kunst.

Dit nummer opent met een uitgebreid gesprek met Anna Tilroe, kunstcriticus van NRC Handelsblad en sluit met enkele bijdragen waarin het schrijven over toneel, film en architectuur onder de loep wordt genomen.


Vorige Volgende